hej igen!

Hej, jag har inte skrivit på mycket på sistonde men jag har iallafall varit med Alicia förrgår, sen igår for jag och mina föräldrar och pimplade. Jag fick en fisk :'(  Mina förädrar fick några stycken...Jag tror att Filippa ska få några =D Sen idag har det inte hänt på mycket. Just nu, när jag skriver det här är klockan: 7 minuter och 3 sekunder över 8 på morgonen =O
 
Har ni tänkt på Japan nåt?

Jo, Japan är väl ett skojigt land? Eller, där har jag hört talas om att det finns mycket roliga figurer osv. Te x.  Pucca, Hello Kitty, Manga eller nåt annat! Men varför finns det så många roliga figurer just i Japan? Kan dom inte komma hit till Sverige? Jag själv samlar ju på Hello Kitty saker, det finns några kläder på H&M som är med Hello Kitty på... Fast saker, det finns inte så mycket om va? Jag tror inte det xD Men om du söker på Hello Kitty land på google så kanske du hittar en affär så ser du vad jag menar... eller jag kan ha en bild här
 Här ser ni! Så mycket saker det är!
Om ni undrar hur några japansa figurer ser så kan du kolla på google och skriva Japanska figurer .
Men vet ni vad olika Disney-Figurer heter på Japanska?
Kalle Anka-Donarudo Dakku
Långben-Gūfī
Musse Pigg-Mikkī Mausu
Mimmi Pigg-Minī Mausu
Pluto-Purūto
 Nu vet ni lite om dom! 

Vänster Hidari

Höger Migi

Upp Age / Ue

Ner Kakou

Hög Kihou

Låg Shita

Sida Yoko                 det var riktningar =¨D

Vill ni veta vad jag heter på Japanska? Jag heter Nerina Rindebergu!  Vill du veta vad du heter ? Gå isåfall in på:
          http://www.burkar.nu/sprak/japanska.htm   
Nu vet jag inte vad jag ska skriva igen, jag ska nog börja skriva lite om länder! Den här gången vart det JAPAN-det skojiga landet!
Herrå! <3
/Nälina Lindbärrjj
/nelinalindberg

Seaaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0