Måndag den 2:a mars! + Boktips!

Hej! Idag har jag inte gjort så mkt,,, jag vaknade åt frukost, sen sitter jag här,, Så jag har inte jag kan berätta,,, Förutom en sak! Det är boktips! Här kommer några boktips!

Boken heter: Fem söker en skatt. Författare: Enid Blyton. Textstorlek: Medium. Personer: 4 barn & 1 hund, Barnen heter: Anne, Julian, Dick & George (Georgina), Hunden heter: Tim.
Så här står det på baksidan!:
Femgänget närmade sig Kirrinön. Mitt på ön reste sig slottsruinen. Trasiga valv och halvt nerrasande torn och murar var allt som fanns kvar av byggnaden, som en gång i tiden hade varit ett imponerende slott. Nu bodde bara kajorna i det och på murkrönen och tornen satt måsarna i flockar. "Det ser hemskt mystiskt ut", sa Julian. Det skulle vara roligt att gå i land och titta på det. Och tänk vad kul om vi kunde få övernatta på ön!" Men hade de anat vad de skulle råka ut för hade de nog aktat sig noga för den gamla slottsruinen...! Kirrinön är Georges ö! George heter egentligen Georgina, men hon vill helst vara en kille!
Så ser boken ut! Jag hoppas att du gillar boken om du läser den! PS: Boken den första boken är en serie!

Här kommer ett till boktips!
Boken heter: Deckargänget Spionspananarna. Författare: Fiona Kelly. Översättare: Bo Samuelsson. Personer: Peter , Holly Adams, Miranda Hunt. Textsrorlek: Medium.
Så här står det på baksidan!:
London kryllar av spioner och Holly Adams och Miranda Hunt tänker sätta dit dem. De behöver bara lite övning först. Vem är till exempel den skumma typen som lurar utanför Hollys hur mitt i natten? Och Mirandas mamma översätter ju texter från främmane språk åt regeringen. Säkert är det hemligstämplat material
, som vilken spion som helst skulle vilja lägga vantarna på. En dag upptäcker tjejerna en kille som ser ovanligt misstänkt ut. Det är då det riktiga mysteriet börjar!
Det fanns ingen bild på boken! Men den här boken är oxå första boken i en serie!

Här kommer mer tips fast på andra saker!
Bli medlem på: www.stardoll.se! Där kan man: Styla Kändisar, ha en egen MeDoll, ha ett Album för Kändisar, ett hus, som man får styla själv, vara superstar, då kan man göra mer saker, men det kostar att vara superstar,,, mer info på www.stardoll.se

Bli också medlem på: www.photobucket.com! Där kan man: Dekorera bilder, lägga till pratbubblor, göra bilder skojjiga och mycket mer!! Det är ungefär som: Photoshop,,, Det är gratis! Mer info på www.photobucket.com!

//N Herrå!! //N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0